- Start
- Rekrutacja Szkoła Podstawowa
- Rekrutacja oddział przedszkolny
- Przetargi
- O szkole
- Statut szkoły
- Dla rodziców
- Z życia szkoły
- Wydarzenia sportowe
- Pomoc psychologiczna
- Pomoc logopedyczna
- Oddział przedszkolny
- Doradztwo zawodowe
- Świetlica
- Biblioteka
- Projekty europejskie
- Projekt Erasmus+
- Projekt POWER
- Projekty europejskie zrealizowane
- Innowacje i eksperymenty pedagogiczne
- ZHP
- Izba regionalna
- Rada Rodziców
- Samorząd uczniowski
- Przyjaciele szkoły
- Wynajem hali sportowej
- Kalendarz roku szkolnego
- Dla nauczyciela
- Wymagania edukacyjne 2022-2023
- Dzwonki
- Ochrona danych osobowych
- Kontakt
- BIP
- Deklaracja dostępności
Współpraca europejska w ramach programu eTwinning
Celem współpracy jest:
- wzajemne poznanie się i wymiana informacji,
- rozwijanie umiejętności językowych i technicznych,
- przybliżenie uczniom kultury innego kraju,
- popularyzowanie wiedzy na temat regionalnych zwyczajów i tradycji,
- budowanie przyjaźni między ludźmi,
- budowanie więzi międzynarodowych,
- kształtowanie tożsamości europejskiej.
W roku szkolnym:
- 2006/2007/2008 współpracowaliśmy ze szkołą podstawową w Otricoli we Włoszech (wymiana informacji e-mail, przesyłanie prezentacji w programie PowerPoint, połączenia audiowizualne za pomocą programu Skype).
- 2012/13 nawiązaliśmy kontakt ze Szkołą Podstawową w Bułgarii i razem z p. Iwaniną Gaydową opracowałyśmy projekt „Friends without borders” do którego przyłączyły się szkoły z Hiszpanii, Łotwy, Grecji, Chorwacji, Estonii i Włoch.
Nasi uczniowie pracowali w różnych programach (Paint, Word, PowerPoint), robili zdjęcia, prace plastyczne, pisali teksty, śpiewali piosenki, tańczyli, opowiadali swoim kolegom z innych krajów o swojej szkole, rodzinie, regionie, Polsce. Pisali i wykonywali prace plastyczne dotyczące naszych zwyczajów i tradycji.
Dzięki tej współpracy dowiedzieli się również bardzo dużo o innych krajach, o ich kulturze i zwyczajach.
Pracując nad tym projektem rozwijali i doskonalili język angielski.
Praca jaką włożyliśmy w ten projekt została zauważona przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji oraz Dyrekcję Programu eTwinning i uhonorowana prestiżową Krajową Odznaką Jakości eTwinning - Quality Label za projekt „Friends without borders”.
- 2013/14 współpracowaliśmy ze Szkołą Podstawową we Włoszech:
Istituto Comprensivo di Scuola dell'Infanzia
Primaria -Secondaria di Primo Grado
05012 ATTIGLIANO (TR) - Via Monserrato, 38
Wraz z nauczycielką Chiarą Sabatini opracowałyśmy projekt „Writing traditional letters”Współpraca polegała na pisaniu tradycyjnych listów na tematy z życia codziennego.
- 2014/15 nawiązaliśmy kontakt ze Szkołą Podstawową w Bułgarii i razem z p. Vessalą Mirevską opracowałyśmy projekt „Similarities and differences”do którego przyłączyły się szkoły z Hiszpanii, Grecji, Turcji i Rumuni.
Celem tego projektu jest poznanie podobieństw i różnic pomiędzy naszymi szkołami, regionami, i krajami.
-
2015/16 współpracowaliśmy ze szkołami w Turcji:
Asuman ÜNSALAN,
Topkapılı Mehmet Bey İlkokulu, Turkey
Derya Ebru Keles,
Mehmetcik İlkokulu, Turkey
Wspólnie z tureckimi koleżankami opracowałyśmy projekt „Mother and Father's Days” i przygotowałyśmy plan działań. Do projektu dołączyły szkoły z Rumunii, Grecji i Polski.
Projekt ten realizowany był przez uczniów klasy Ia Szkoły Podstawowej ( w wieku 6-7 lat).
Uczniowie wykonywali prace plastyczne, techniczne, śpiewali angielskie i ojczyste piosenki z okazji Dnia Mamy i Taty, ćwiczyli język angielski
opowiadając o sobie i o swojej rodzinie.
W roku szkolnym 2016/17 współpracowaliśmy ze szkołami ze Słowacji, Turcji, Niemiec, Hiszpanii i Włoch w międzynarodowym projekcie eTwinning „POSTCARD EXCHANGE IN EUROPE”.
Uczniowie klas:
IV a- Maja Maciaszczyk, Anna Puszek, Magdalena Półtorak, Sandra Piotrowska, Dominik Sawicki
IV b- Matylda Figzał, Kacper Boral, Igor Gonera, Natalia Gawron, Szymon Bryła, Marta Derda
V a- Oskar Podsiedlik, Maksymilian Gradzik, Oliwia Kuban, Wiktoria Kubik, Alicja Pałczyńska, Bartłomiej Purgal
VI a- Kinga Nowakowska, Damian Liberda, Jakub Pawłowski, Laura Wychowaniec, Amelia Sularz, Anita Stępień
pracowali pod kierunkiem mgr Gabrieli Wysockiej-Rozenberg.
Uczniowie projektowali kartki pocztowe przedstawiające ciekawe miejsca w swoich krajach, pisali informacje o sobie, swojej rodzinie, zainteresowaniach jak również opisywali miejsca przedstawione na kartkach. Nasi uczniowie przygotowali kartki pocztowe dla rówieśników ze Słowacji, Niemiec, Hiszpanii, Turcji i Włoch i od nich również otrzymali kartki. Na zakończenie projektu zadaniem uczestników było przedstawienie otrzymanych kartek pocztowych swoim kolegom, zapoznanie ich z miejscowościami przedstawionymi na kartkach, odnalezienie ich na mapie Europy i pokolorowanie map tych krajów w kolorach flag oraz wypisanie imion i narodowości swoich kolegów i koleżanek z zagranicy.
W roku szkolnym 2016/17 pracowaliśmy nad międzynarodowym projektem eTwinning „FLYING BIRDS IN EUROPE” wraz ze szkołami z Turcji, Bułgarii i Ukrainy.
Uczniowie klas:
IV a- Maja Maciaszczyk, Anna Puszek, Magdalena Półtorak, Dominik Sawicki
IV b- Kacper Boral, Igor Gonera, Natalia Gawron, Szymon Bryła, Marta Derda, Jakub Borowiec
VI a- Kinga Nowakowska, Damian Liberda, Jakub Pawłowski, Laura Wychowaniec, Amelia Sularz, Anita Stępień
pracowali pod kierunkiem mgr Gabrieli Wysockiej-Rozenberg
Pracowaliśmy nad wieloma tematami stosując różne narzędzia:
-przedstawianie siebie za pomocą Zoobe web 2.0, -przedstawianie swoje szkoły - Thingling web 2.0, -przedstawianie swoje miejscowości i regiony - Artsteps web 2.0 - uczniowie rysowali, wycinali ptaki pokoju i wysyłali je do rówieśników z Turcji, Bułgarii i Ukrainy, - układali hasła pokojowe i prezentowali je za pomocą Viva Video -przygotowali piosenkę „Kids’ peace song” i zaśpiewali ją prezentując ptaki pokoju, które przyleciały do nich z krajów partnerów projektu.
Od roku szkolnego 2015/16 pracę nad projektami eTwinning zaczęła również p. Anna Kluźniak.
Klasy 4a i 5a pod opieką p. Anny wzięły udział w projekcie europejskim unijnego programu eTwinning pod patronatem Komisji Europejskiej o nazwie „Traditional Easter Dishes”. Założycielami projektu zostaliśmy my wraz z p. Jeannette Cardona z St.Thomas Moore College Marsaskala Primary na Malcie. Dołączyli do nas również uczniowie z Hiszpanii i Ukrainy.
Celem projektu było przedstawienie potraw Wielkanocnych, charakterystycznych dla danego kraju.
Dokonaliśmy wymiany przepisów świątecznych, które zostały przetłumaczone na język angielski i udekorowane. Użyliśmy w tym celu wielu technologii np. Power Point, Photo Shop, Camtasia Studio 8,itp…
Wysłaliśmy do naszych zagranicznych przyjaciół samodzielnie wykonane kartki świąteczne .Otrzymaliśmy też kartki z Malty i Hiszpanii oraz Ukrainy. Uczniowie tworzyli prezentacje multimedialne i prace plastyczne. Włożyli mnóstwo pracy w poszukiwania informacji potrzebnych do projektu. Mięli możliwość zobaczenia i porównania szkół polskich z maltańskimi i hiszpańskimi. Byli bardzo podekscytowani i ciekawi wyglądu swych rówieśników, których mogli widzieć dzięki regularnie zamieszczanym zdjęciom i filmom.
Końcowym etapem projektu było upieczenie mazurka oraz potrawy z krajów naszych partnerów. Nakręciliśmy film, który został umieszczony na platformie eTwinning. Oto linki:
https://www.youtube.com/watch?v=-995idHuyd8
https://www.youtube.com/watch?v=1hqV60WAEWQ
Drugim projektem zrealizowanym przez p. Kluźniak w roku szkolnym 2015/16 był projekt „Spring Cards Exchange”. Tym razem do projektu została zaangażowana klasa IIa. Dokonaliśmy wymiany własnoręcznie zrobionych kart wiosennych z pozdrowieniami i wierszykami w języku angielskim z takimi krajami jak Turcja, Chorwacja, Węgry, Bułgaria oraz Grecja. Dzieci świetnie bawiły się tworząc kartki za pomocą różnych technik plastycznych, jak również ćwiczyły j. angielski dzięki wierszom wiosennym skierowanym do naszych zagranicznych znajomych.
Projektem eTwinning zrealizowanym przeze p. Annę Kluźniak w roku szkolnym 2016/17 był projekt pt. „Like you?-Christmas/New Year Cards Exchange”. Grupą uczniów zaangażowanych w projekt była klasa IVa w składzie: Alan Bajor, Julia Gęsiarz, Izabela Cieśliczka, Aleksandra Kasztelan, Jan Knysak, Adam Knysak, Kacper Boral, Anna Arciszewska. Celem projektu była wymiana własnoręcznie zrobionych kart z takimi krajami jak Hiszpania, Turcja, Niemcy, Litwa, Francja, Czechy oraz Szkocja. Każda szkoła otrzymała kolorowe kartki z listami od zagranicznych kolegów, z których mogliśmy się dowiedzieć o ich obyczajach świątecznych. Na platformie eTwinning uczniowie mogli zobaczyć odbiorców swoich kartek, jak również usłyszeć od nich pozdrowienia i piosenki świąteczne wykonane w rodzimych językach.
W maju 2017 roku p.Anna Kluźniak wraz grupą uczniów klasy Vb w składzie: Łucja Lipka, Wojciech Pałęga, Aleksandra Kowalik, Wiktoria Piasecka, Maja Ucińska, Adam Puczyński, Julia Puczyńska, Karolina Purgal, Dominik Szafert, Miłosz Kowalczyk włączyli się do rocznego projektu pt. „Our values in our school” . Partnerami projektu są szkoły z Turcji i Rumunii. Celem projektu jest rozwijanie zdolności komunikacyjnych uczniów i umiejętności mówienia przy użyciu Skype o wartościach w naszych szkołach. Ponadto projekt daje możliwość dowiedzenia się więcej o stylu życia, kultury, tradycji, zwyczajach, geografii, historii innych krajów.
Dnia 24 maja 2017r. w Zespole Szkół w Mstowie odbyła się pierwsza wideokonferencja w ramach programu eTwinning, zorganizowana przez panią mgr Annę Kluźniak. Wideokonferencja ta odbyła się ze szkołą St. Thomas College, Marsaskala Primary School na Malcie. Naszą szkołę reprezentowały klasy:
IVa: Alan Bajor, Izabella Cieśliczka, Jan Knysak,Jakub Cierpiałowski, Julia Gęsiarz, Emil Baryś, Miłosz Koza
IVb: Julia Lisowska, Amelia Małolepsza, Jakub Pardela, Adrian Pardela
Vb: Miłosz Kowalczyk, Ola Kowalik, Maja Lewacka, Wojtek Pałęga, Piotr Sokalski, Maja Ucińska, Maja Symula, Oliwia Mielczarek, Dominik Szafert
Była to niezwykle wyczekana przez uczniów chwila, gdyż nie mają oni możliwości na co dzień zetknięcia się z tak odmienną kulturą. Było to ciekawe doświadczenie, które z pewnością rozwinęło kompetencje językowe uczniów, jak również ich wiedzę o innych kulturach. Każde dziecko, zarówno polskie jak i maltańskie, zaprezentowało krótko siebie. Następnie dokonywaliśmy wymiany pytań wcześniej przygotowanych odnośnie podobieństw i różnic naszych szkół, krajów oraz miejscowości w których mieszkamy.
Drukuj stronę » wstecz