Logo
Slogan

KLASY SZÓSTE W KOLTLINIE KŁODZKIEJ I PRADZE / 2019-06-07

W poniedziałek 27 maja, rano ropoczęliśmy wycieczkę pod opieką wychowawców pani G. Wysockiej - Rozenberg oraz pana Pawła Orlikowskiego oraz opiekunów pani Olgi Wiewióry i pani Ewy Wójcikiewicz. Dojazd to Twierdzy Kłodzko zajął nam kilka godzin. Przewodnik oprowadził nas po twierdzy i opowiadał o tym, jak dawniej żyli żołnierze.
Potem pojechaliśmy do Polanicy Zdrój i szliśmy przez park zdrojowy w stronę źródełka z wodą mineralizowaną, która smakowała jak gazowana.

Później dotarliśmy do naszej willi w Kudowie. Tam zjedliśmy obiado kolacje i po jedzeniu wszyscy rozeszli się do swoich pokojów.Wieczorem przespacerowaliśmy się do sklepu, żeby kupić jedzenie na kolny dzień. Po zakupach większość chciała wracać do hotelu, ale niewielka grupa udała się na nocny spacer po parku.
Następnego dnia po śniadaniu wyjechaliśmy do Pragi. Po drodze przewodniczka nauczyła nas kilku zwrotów po czesku, np. Dobry Den (dzień dobry). W Pradze bardzo mocno padał deszcz i nawet ci, którzy mieli kurtki trochę zmokli. Zwiedzaliśmy zamek na Hradczanach i piękną katedrę. Po zwiedzaniu zjedliśmy obiad. Pozwiedzaliśmy potem jeszcze trochę. Obejrzeliśmy między innymi zachwycający zegar, wskazujący czas staroczeski, staroniemiecki i bizantyjski. Kiedy wracaliśmy do autokaru, wszyscy cieszyli się, że wreszcie posiedzimy gdzieś, gdzie nie pada i jest ciepło.
W ostatni dzień rano pakowaliśmy się. Nauczyciele zaglądali do każdego pokoju, żeby sprawdzić czy po sobie posprzątaliśmy. Jak się później okazało w willi zostało parę rzeczy (np. trampki). Po drodze na Błędne Skały zatrzymał się silnik autokaru. Około godziny czekaliśmy na drugi autokar.Błędne Skały to piękne miejsce, ale było tam dosyć ślisko i miejscami całkiem ciasno.
Obiad zjedliśmy już w Złotym Stoku, przy kopalni złota. Po obiedzie zwiedzaliśmy kopalnie. Przewodnik był bardzo zabawny i wydaję mi się, że wszystkim podobało się zwiedzanie.
Do domu wracaliśmy już mocno zmęczeni (chociaż nie wszyscy). Myślę, że wycieczka była bardzo udana i większość uczestników również dobrze się bawiła. Chętnie pojechalibyśmy jeszcze raz na taki wyjazd.

opracowała: Maja Maciaszczyk z klasy 6a

Galeria zdjęć

wstecz

Szkoła Podstawowa w Mstowie
ul. Partyzantów 2, 42-244 Mstów

Tel.: 34-3284-107 /  34-3295-285
Fax: 34-3284-141
e-mail: sekretariat@szkolamstow.pl

© 2019 Szkoła Podstawowa w Mstowie. Wszelkie prawa zastrzeżone.